sobota 23. července 2016

Geocaching v Bludenz - 23.7.2016 Außenberg


Pracovní povinnosti mě na několik dní zavály do rakouského města Bludenz, které leží na řece Ill, na rozhraní několika alpských skupin (Rätikon, Lechquellengebirge a Verwall).
Leží v nadmořské výšce 587 m a má kolem 15 tisíc obyvatel. První písemná zmínka o městě Bludenz pochází z roku 830. Největšími firmami ve městě jsou Suchard (čokoláda Milka) a Fohrenburger (pivo). Bludenz je díky své poloze mezi horami rovněž turistickým centrem.




Bohužel každodenní pracovní nasazení nedovoluje moc výletů za keškami a tak jsem docela přivítal, že v sobotu jsme měli "padla" v 17:00. Rychle něco nakoupit na neděli, kdy je tu a vlastně v celém Rakousku všechno zavřené, na hotelu popadnout Garmina a geocaching tašku a hurá ven. Před hotelem zjišťuji na gps, že nejbližší keš je jen několik málo stovek metrů přede mnou a to vlastně udává směr, kudy se budu ubírat - Außerberg nebo Hüsle. Času moc není, do setmění zbývá zhruba 3 hodiny času a tak si rychle spočítám časový bod návratu, kdy se musím chtě nechtě otočit k návratu. Podle vrstevnic mě čeká pěkný výšlap...no jo, co se divím...jsem přece v Alpách.
První keška je za chvilku má, ale jsem pořád ještě v civilizaci, pak ale je tu poslední dům a vstup do lesa. Cesta začíná strmě stoupat a tak u další keše už jsem hezky zpocený. Jdu na uvedené souřadnice, které jsou ve svahu a postupně prohledávám v kružnici kolem, ale stále bez úspěchu. Po 20 minutách hledání už toho mám dost a říkám si, že to není možné. Jako poslední možnost zkouším připojení k internetu a koukám se na logy posledních nálezců a ejhle...nejsem sám, kdo keš na souřadnicích nenašel. Využívám spoileru v jednom logu a zkouším naposledy štěstí. GPS mi ukazuje, že se od keše vzdaluji téměř 40m. Je pravda, že jsem v lese, kde může být horší signál, ale i podle mapy na GPS by keš měla být úplně jinde než ji nakonec šťastný i naštvaný zároveň nacházím. Šťastný jako úspěšný nálezce a naštvaný protože jsem zbytečně ztratil drahocenný čas hledáním keše, která není v moc dobrém stavu. No nic...musím přidat do kroku. Ono se to řekne, ale stoupání je jasně proti jakémukoliv zrychlování. Přicházím na stezku, která vede směrem na další keš a je mi jasné, že se budu obracet. Přede mnou popadané stromy přes stezku a po pravé straně strmý sráz. Do toho nejdu. Být víc času, tak bych zkusil najít alternativní cestu, ale tlačen časem to vzdávám...prozatím...

Takže probouzím GPS a koukám na náhradní plán. Stezka kolem Außenbergu nevypadá špatně a nějaké kešky tam také jsou...takže hurá vyrážím. Cesta dolů ubíhá rychleji než nahoru a tak za chvilku jsem už na rozcestí. První keš, tedy vlastně poslední keš (protože jdu obráceným směrem) ze série "Ausserbergrunde Wildwechsel?" nacházím rychle. Zpracování kešky je trošku zklamání. V lese filmovka...no nakonec je to serie, tak to zkousnu. Zapisuji bonusové číslo, i když si nejsem jistý, že bych na mapě viděl otazníček bonusu. U další keše ze serie nemůžu bonusové číslo najít...no tak asi se bonus konat nebude...Jdu dál a postupně sbírám další a další keš, až přicházím ke keši "Kaenzele", kde místo filmovky nachází pěknou, velkou krabici a hlavně nádherný výhled na Nüziders (kde jsem na hotelu) a Bludenz. Dost rychle se začíná stmívat, tak dělám pár fotek na telefon (bohužel kvalita nic moc) a pokračuji dál směr hotel. Po cestě sbírám ještě jednu keš a po pár minutách už vcházím do obydlené zóny. Celou dobu to vypadalo, že z oblohy něco spadne, ale pršet začíná až mým vstupem do hotelového pokoje...uff, tak to bylo o fous, říkám si...to ještě netuším, co mě čeká další den.
Procházka se mi líbila, skvělé okolí a výhledy, keše jsou na tom o dost hůř. 

Poměr cesta-necesta: cca. 85%-15%
Délka trasy: 8,3 km - samotná stezka kolem Außenbergu je kratší asi o 2-3km.
Převýšení: 555m n. mořem start u hotelu, 902m n. mořem nejvyšší bod na trase.

Hodnocení keší: 
Filmovky v lese jsou prostě zklamání, na trase mimo filmovek byla jedna small a jedna regular. Logbooky jsou většinou plné a některé i promáčené...vyjímkou byla jen regular krabice u vyhlídky. Trasa pěkná, ale ownera keší na trase řadím mezi keškotrousiče se špatnou pamětí. Vzhledem k stavu keší je od ukrytí neviděl...ale třeba se mýlím.

Sečteno, podtrženo, za trasu dávám 2 a za keše 3



Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky