sobota 16. července 2016

Geocaching série "Píseň ledu a ohně GoT"

Ranní probuzení do sobotního slunečného rána nás potěšilo, protože nahrávalo našemu plánu - dopolední výlet k hradu Loket a odlov keší v nové sérii: "Píseň ledu a ohně GoT". Snídaně v podobě Espresso Macchiato a domácí Cheesecake dobrou náladu jen výborně podpořila. Cesta směr Cheb a následovně kolem Milíkova na R6 a za Sokolovem sjezd na Loket v pohodě a bez žádných dopravních komplikací. V Lokti parkujeme na doporučeném waypointu. Bereme batůžek a vyrážíme na tůru. Jitka si už doma pořádně nastudovala co nás čeká, já jdu v očekávání a chci se nechat překvapit...pokud možno příjemně.

Netuším tedy o čem vlastně tahle série je a moc mi nepomáhá ani první keš, neboť seriál neznám...tedy znám, ale nikdy jsem neviděl ani jeden díl. Neznalost moc nevadí, naštěstí je s námi přítel google. Někdy mu to déle trvá, ale vždy poradí dobře.

Přes řeku se dostáváme přes most, který pod našimi kroky nadskakuje a ztěžuje nám chůzi. Je to ale sranda a užíváme si to, zvlášť nás rozesměje cedule u mostu, kterou nějaký vtipálek upravil na: "Láv.a jen pro p.si". Přecházíme silnici a vcházíme do lesa. Následuje úsek, který se mi strašně moc líbí. Je to sice pěkně do kopce, ale říkám si, že aspoň se takhle ráno trošku zahřejeme a taky že ten kopec jednou musí skončit. Pomalu odlovujeme první keš, druhou, třetí a kopec stále nekončí. No třeba nás čekají super výhledy na hrad o okolí. A hlavně nám už dělá společnost surikata, kterou vyměňujeme v jedné z keší. :)
Přes louku se dostáváme ke keši č.7, kde mám strach, aby se Jitce neprojevila její senná rýma, ale ťuky ťuk, zatím vše v pohodě. Keš u čarostromu objevujeme rychle, ale nejsme první. Jasně před námi už tu bylo víc lovců, ale teď mám na mysli okřídlené bzučící sršně, které mají viditelně ve stromě hnízdo.
Rychle logujeme a jdeme dál cestou necestou. V tomto úseku tedy spíš necestou. Prodíráme se lučním porostem, plným polních květin a bylin. Lituji všechny alergiky, kterým tohle páchne a vadí, ale chápu to. Mě se ale tohle líbí a voní mi to. I když jít po cestě, tak se nestaneme MHD mnoha živočichům, z nichž několik si zřejmě dovezeme domů. Přes louku se dostáváme k další keši a od ní necestou po louce na cestu vedoucí do osady Dvory. Všude mrtvo, ticho a klid. Využíváme toho a na něčem, čemu by se mohlo říkat, že je minináves, objevujeme planou višeň, která se nabízí krásně červenými plody. Neodoláváme a pár si jich trháme na nejbližší metry naší trasy. Některé jsou kyselé, ale jinak parádní osvěžení. Nedávám na rady Jitky, abych počkal s pitím a zaháním žízeň vodou z čutory. Snad se mi v žaludku nestane nějaký převrat jako v noci v Turecku. Na konci obce nebo spíš osady přicházíme k mýtné bráně, rozhlížíme se, ale nikde není Lasica, dojící kozu. Ani nikdo po nás nechtěl cigarety s velbloudem, takže překonáváme bránu a jdeme na další keše. Výpočet finálových souřadnic je bez problémů, stejně tak odlov finálky samotné. Od finálky se zastavujeme ještě u studánky, kde doplňujeme vodu a odlovujeme dnešní poslední keš. Cesta od studánky k silnici je z kopce a za chvilku už je slyšet projíždějící auta. Přes silnici vidíme výhled na hrad a protože po cestě žádný nebyl, tak využíváme tento a děláme si selfíčko. Pak už jdeme kousek podél silnice a pak sestupujeme na stezku vedoucí kolem řeky. Cesta je to parádní, zvlášť ten úsek, kdy procházíme skrze skalku. Poté sestup dolů až k řece směrem k mostu, přes který jsme začali naší dnešní pouť. Auto stojí tam, kde jsme ho ráno zanechali a my s dobrým pocitem ukládáme nohy ve kterých za dnešek máme hezkých skoro 9,5km do auta a těšíme se domů na oběd.

Poměr cesta-necesta: cca. 65%-35%
Délka trasy: 9,3 km - zvládáme opravdu pohodovou chůzí během 3 hodin.
Převýšení: 390m n. mořem na parkovišti, 600m n. mořem nejvyšší bod na trase.

Hodnocení keší:
Velikost krabiček dobrá, vhodné i pro větší TB. odolnost těžko říct. Každopádně již po těch pár dnech vypadají na to, že jsou ukryty mnohem déle a že mají za sebou daleko vyšší počet nálezů. Texty na krabičkách jsou už nyní dost špatně k přečtení. U finálky také těžko říct, jak dlouho vydrží změny počasí a také nájezdy houbařů. To ukáže až čas. Trasa pěkná a celkově považujeme sérii za povedenou. K finálce vážeme modrou stuhu.